Írásaim filmekről és időnként más témákról

Blogom filmekről

A posztstrukturalizmus hatása a filmelméletre

2017. június 13. - hptr

Tanulmányom Kiss Endre filozófiatörténésznek.

LINK

A blog legutóbbi frissítése óta készített kritikáim

Mivel a blogot ezer éve nem frissítettem, készült jó pár kritikám azóta, amit nem raktam ki. Ezeket most listázom. Kattints a névre a kritika elolvasásához.

(2017. 01. 26.) Üdvözöljük Norvégiában! - Skandináv vígjáték a menekültválságról.

(2017. 01. 19.) Ez csak a világ vége - Xavier Dolan legújabb drámája, kevésbé jó, mint az előzőek.

(2017. 01. 18.) Széttörve - Shyamalan nem túl jó thrillere.

(2017. 01. 16.) Assassin's Creed - Gyagyi játékadaptáció.

(2016. 12. 23.) Olli Maki legboldogabb napja - Remek finn dráma.

(2016. 11. 26.) A martfűi rém - Magyar thriller/horror.

(2016. 10. 05.) A hét mesterlövész - Gyenge amerikai western remake.

(2016. 10. 02.) Fantomfiú - Kedves francia rajzfilm.

Filmkritika: Kilenc élet

Megjelent a 2016-os nyár végén egy macskás film, amire már egyáltalán nem emlékszem, csak arra, hogy nagyon rossz volt. Viszont ez volt az első filmkritikám, ami megjelentettek online, ezért ilyen szempontból fontos volt nekem. Ez most innen nagyon réginek tűnik, pedig igazából nem volt annyira régen.

KATT IDE a kritika elolvasásához.

A vietnami háború emlékezete – a háború revízióját kritizáló filmek a Reagan-érában

A CIKK AZ AMERIKAIPLÁNON IS MEGJELENT: LÁSD POSZT EGYEL FELJEBB

Két amerikai alternatív háborús film, a Szakasz (Stone, 1986) és az Acéllövedék (Kubrick, 1987) példáján keresztül azokat a nyolcvanas évekbeli műfajfilmeket fogom bemutatni, amelyek kritizálták a közelmúlt történelmének reagani típusú újragondolását és a Reagan-érában uralkodó ideológiákat.

Először a korszak létállapotát és általános közérzetét, valamint a reagani-ideológiákat és azok háborús filmben történő manifesztálódását fogom bemutatni. (Utóbbit a Rambo II.-vel illusztrálom.) Ezt követően elemzem a két filmet, különösen koncentrálva a hős- és a világkép-ábrázolás módjára, a két film közötti hasonlóságokra és eltérésekre, valamint arra, hogy mennyire mozognak konvencionális műfaji kereteken belül.

A filmeket alkotóik teljes életművének relációján belül próbálom értelmezni, hogy bizonyos motívumaik tágabb kontextust nyerhessenek. Ezért időnként olyan filmes példákat is felhozok, amelyek nem feltétlen a vizsgált korszakban születtek. Végül pedig megállapítom, hogy a két film valóban mennyire egyeztethető össze a nyolcvanas évek alternatív műfajfilmjeivel.

Tovább